ma di wo do vr za zo
      25 26 27 28
29 30 31 01 02 03 04

25 AUG -
4 SEP 2016
ANTWERPEN

“UNTIL OUR HEARTS STOP komt niet alleen letterlijk heel dichtbij, maar ontaardt ook in een onvoorspelbare en grillige fantasie, in iets van het midden houdt tussen een goochelshow en een esoterisch ritueel met veel verkleedpartijen. ”

TheaterFestivaljury

“Waarom worden we er niet goed van als anderen ons te dicht op de huid zitten? Waarom verlangen we naar anderen, maar lopen we hard weg als iemand dichterbij komt? Wat verdragen we van elkaar, wat niet? Stuart vindt altijd weer nieuwe manieren om dit te bevragen, en telkens brengt ze je als kijker van je stuk.”

Pieter T’Jonck (De Morgen)

UNTIL OUR HEARTS STOP

Meg Stuart/Damaged Goods & Münchner Kammerspiele

Tussen naïviteit en wanhoop, op zoek naar een nieuwe manier van verbinding.

Zes performers en drie muzikanten ontmoeten elkaar op een plaats die zowel een nachtclub als een arena kan zijn. Een onbetrouwbaar, ondergronds toevluchtsoord. Een plek van verlangen en illusie. Er dreunen bassen en er klinken speelse jazzblazers. Voor deze nieuwe creatie laat choreografe Meg Stuart zich inspireren door uitzonderlijke mensen en non-conformistisch gedrag. U observeert ‘freaky insiders’ die zich tussen naïviteit en wanhoop bevinden.

In haar solo Hunter (2014) – geselecteerd voor het TheaterFestival 2015 – nam Meg Stuart haar eigen artistieke en persoonlijke biografie als uitgangspunt. Voor UNTIL OUR HEARTS STOP laat ze zich inspireren door anderen, door persoonlijkheden die zich teruggetrokken hebben uit de realiteit en hun eigen, fantasierijke regelsysteem hebben ontworpen. Zij wanen zich in een wereld waarin ze lijken te verdwijnen. Ze voelen nood aan andere verschijningsvormen. Op hun eigen, ongemakkelijke manier proberen ze allemaal contact te maken. Niet spontaan, maar eerder omdat ze zich ertoe gedwongen voelen. Stuart focust op elk microscopisch detail. En zo krijgen de vluchtigste gewaarwordingen de grootste betekenis.

UNTIL OUR HEARTS STOP kan helaas niet hernomen worden. De voorstelling is wel nog te zien in Kaaitheater Brussel op vrijdag 13 & zaterdag 14 januari 2017 (www.kaaitheater.be) en in Concertgebouw Brugge op dinsdag 28 maart 2017 (www.concertgebouw.be).

choreografie Meg Stuart | gecreëerd en uitgevoerd door Neil Callaghan, Jared Gradinger, Leyla Postalcioglu, Maria F. Scaroni, Claire Vivianne Sobottke, Kristof Van Boven | dramaturgie Jeroen Versteele | live muziek Samuel Halscheidt, Marc Lohr, Stefan Rusconi | originele muziek Paul Lemp, Marc Lohr, Stefan Rusconi | scenografie Doris Dziersk | kostuumontwerp Nadine Grellinger | lichtontwerp Jurgen Kolb, Gilles Roosen | assistent choreografie Francisco Camacho | assistente scenografie Giulia Paolucci | assistent kostuum ontwerp Davy van Gerven | artistiek assistent Igor Dobricic

technische leiding Oliver Houttekiet | stagemanager Jitske Vandenbussche | geluid Richard König | licht Gilles Roosen | podiumtechniek Bart Van Bellegem | kleedster Patty Eggerickx / Emma Zune | tourmanager Annabel Heyse | productiemanager Sabrina Schmidt | productie Damaged Goods & Münchner Kammerspiele | co-productie PACT Zollverein (Essen), Ruhrtriennale – Festival der Künste | met dank aan Klara Luhmen, Peter Pleyer, Dasniya Sommer, Tami Tamaki, Aurore Werniers en Uferstudios (Berlijn) | Meg Stuart & Damaged Goods worden gesteund door de Vlaamse Overheid en de Vlaamse Gemeenschapscommissie.

De voorstelling wordt opgedragen aan vriend en muzikant van Meg Stuart/Damaged Goods, Paul Lemp.
DEZE VOORSTELLING KAN HELAAS NIET HERNOMEN WORDEN
genre: